Поради педагогам
Алгоритм підготовки відеозаняття для дошкільників
Доберіть додатки й програми
На якість відеозаняття впливають не лише характеристики камери, а й вдалий монтаж і додаткові відеоефекти. Тож під час підготовки відеозаняття скористайтеся додатками чи програмами, які допоможуть удосконалити відео: змонтувати, накласти звук і текст, стиснути до оптимального розміру, додати частину мультфільму чи музичного кліпу тощо.
Облаштуйте місце для зйомки
Окрім вас, у кадрі діти також постійно бачать заднє тло. Тому оберіть гарне місце для зйомки та подбайте про лад у кадрі. Перевірте, щоб не було зайвих предметів і звуків, які можуть відволікати глядачів. Викладайте лише необхідні матеріали, вчасно прибирайте їх і кладіть на місце. Камеру зафіксуйте на відстані так, щоб діти добре бачили всі дрібні деталі.
Продумайте зміст
Як і традиційні, відеозаняття мають бути навчально-розважальними. Коли плануєте їх зміст, використовуйте тематичний підхід і враховуйте програмові вимоги для певного віку. Намагайтесь охопити всі розділи освітньої програми. Види активностей для відеозанять обирайте ті самі, що й у групі: мовлення, слухання, сприймання зором, маніпулювання, рух тощо. При цьому намагайтеся, щоб вони були різноманітними, та поєднуйте їх щоразу по-різному.
Завдання, які стоять перед педагогами – це проаналізувати чинники, які негативно впливають на розвиток самостійної ігрової діяльності дошкільників; охарактеризувати провідні засоби збагачення ігрового досвіду дітей різного віку.
Доберіть вправи
Під час занять застосовуйте як нові, так і вже відомі ігри та ігрові вправи. Якщо це нова гра, то приділіть увагу тому, щоб пояснити правила. Якщо відома — нагадайте важливі моменти, а також опирайтеся на досвід попередніх зустрічей. Так ви спонукатимете дітей іще раз переглянути минулі відео. Розробіть різні варіанти, як виконувати вправу, щоб діти мали змогу зробити це як наодинці, так і разом з дорослими. Щоб дошкільникам було цікавіше, об’єднайте сюжети зустрічей у серіал за допомогою одного героя, предмета чи ритуалу.
Підготуйте матеріали
Для того щоб залучити дітей до активної діяльності, необхідні як демонстраційні, так і роздаткові матеріали. Тож подбайте про них заздалегідь. З демонстраційними матеріалами все просто: розмір обирайте такий, щоб не губився в кадрі, а зміст — відповідав віку дітей. До того ж уникайте заламінованих картинок або з глянцевою поверхнею, бо вони відсвічують. Про необхідні для заняття роздаткові матеріали заздалегідь повідомте батьків, щоб вони мали змогу їх підготувати. Якщо змістом заняття передбачена участь дорослих, зверніть на це їхню увагу на початку заняття.
Тримайте зворотний зв’язок
Починайте кожну зустріч з прозового або віршованого привітання. Пам’ятайте про вікові можливості дітей. Спілкуйтеся з молодшими дошкільниками короткими та простими фразами. З дітьми середнього й старшого дошкільного віку говоріть складними реченнями й уникайте запитань, які потребують однослівної відповіді. А також стимулюйте їх висловлювати власні думки й аргументувати їх. Завершуйте зустріч прощанням, у якому за потреби анонсуйте наступне заняття.
Дотримуйте регламенту
Тривалість заняття залежить від віку дітей і гігієнічних вимог. Лікарі рекомендують обмежувати комунікацію з девайсами дитини віком 3—5 років до 15 хв на добу. Дітям 6—7 років можна розширити доступ до екранів до 20—25 хв. Тож зважайте на ці вимоги та памʼятайте, що перегляд відеозапису заняття є частиною визначеного часу.
Перевірте готове відео
Після того як створили відео, запросіть «фокус-групу» переглянути його. Наприклад, надішліть матеріал колезі з проханням висловити свої коментарі та враження. Але ліпше, щоб оцінювали заняття не лише дорослі, а й дитина або кілька дітей приблизно того самого віку, що й ваші вихованці. Так ви побачите включеність, реакцію та зацікавленість потенційного глядача.
Структура синхронного заняття з дітьми раннього віку
І. Встановлення емоційного зв’язку з дітьми та батьками
- Ігрова вправа на веселе вітання
ІІ. Сюрпризний ігровий момент як мотивація до ігрових дій за темою.
ІІІ. Спільна гра дітей та дорослих
ІV. Поради батькам та ідеї, як продовжити гру з дітьми за темою
V. Ігрова вправа на прощання
Структура синхронного заняття
І. Встановлення емоційного зв’язку з дітьми та батьками
- Ритуал привітання( маленький віршик, який використовуватимуся кожного разу при зустрічі).Спільні жести вітання : помахати» привіт» по черзі лівою і правою рукою, двома руками одночасно, усміхнутися, плеснути в долоні. Гімнастика для гарного настрою або ритуал привітання ( коротенький вір-привітання) або нескладна руханка. Важливо мотивувати , зацікавити , здивувати дітей до діяльності.
ІІ. Звернення до життєвого досвіду дітей.
- Чи бачили ви…..
- Чи помітили….
- Чи довелося ( спіймати, побачити …)
- Хто вже спробував..? виготовив?..
ІІІ. Основна частина он-лайн заняття: граємо разом.
- Дидактичні ігри, вправи з підготовленим дидактичним матеріалом, іграшками. Тощо.
- Розповідь чи інформація педагога за пізнавальною темою
- Практичний показ послідовності виконання певної продуктивної діяльності
ІV. Руханка.
- Пальчикова вправа з коротеньким текстом
- Гімнастика для очей
- Активна руханка.
- Ігрові вправи на дихання
V. Ігрові інтерактивні вправи або спільні ігри дітей та батьківза темою
- Щось розкласти за величиною; побудувати; виготовити; намалювати.
- Ритуал прощання, через спільні жести.
- Анонс майбутньої зустрічі
- Рекомендації батькам
Чек лист по створенню власного освітнього ресурсу
- Власний освітній ресурс має містити (ПІБ, посада, назва ЗДО)
- Визначити тему, програмовий зміст згідно календарного плану та наявність трьох компонентів: розвивального, навчального, виховного), відповідність програмі, БКДО
- Відповідність віковим особливостям дітей ( заняття у дистанційному форматі у разі згоди батьків проводять: молодший та середній вік-не більше 10 хв. , старшого – не більш 12-15 хв.)
- Відео звернення до дітей та батьків ( чітке мовлення, темп, дикція, грамотність мовлення педагога)
- Відеоматеріал повинен містити мотивацію до пізнавальної діяльності (якість демонстраційного матеріалу, ілюстрацій, фото. Поява персонажа, героя казок, іграшки, тощо. Використання сюрпризного моменту)
- Логічність подачі матеріалу за пізнавальною темою ( виділення головного по темі, висновки, правильно поставлені запитання до дітей..)
- Освітній ресурс гарної якості.
- Анотація майбутньої зустрічі.
- Зворотній зв’язок з батьками